money

Pengar - de är det som behövs.
Visst jag går i skolan fortfarande, det är för det första svårt att få ett jobb då, det vet jag med.
Har ju ett jobb, som personlig assistent vilket ibland kan ge några kronor lite nu och då.
Det är svårt att kombinera skolan med jobb, vardagen med pengar, pengar pengar pengar.

Jag ångrar inte en sekund att jag flyttade hemmifrån, för att bo tillsammans med emma.

Vissa dagar känner jag bara lite mer panik hur jag ska klara nästa hyra, hur jag ska kunna ha råd med mina nöjen och samtidigt känna att jag kan unna emma något.   Ibland får det bli så att hyran går först, sedan maten och sedan är det slut på pengar. Alltid haft förmågan att förvanlda en femkrona till en femhundring -  det har funkat hitills också, förhoppningsvis i fortsättningen ända fram till jag tar studenten och jag kan jobba på heltid.

Tar dagen som den kommer, en vacker dag ska jag och emma glida fram på var sitt bananskal, snabbare än vinden.
Vi ska utomlands, jobba i norge, jobba i rhodos, vi ska gliiiiiiiiida, glida som en pingvin på isen.
Man måste komma ihåg att alltid se det possitiva i alla situationer, och gliiiiiiiiiiiiida!
 puss på dig emma, vi lever som kyrkråttor just nu, tyvär men ett par månader till så är vi i rhodos, jag är klar med skolan och vi ska gliiiida igenom livet.

Kom ihåg, var possitiv och att gräset inte är grönare på andra sidan, för din usla granne vattnar antagligen lika dåligt som du!


vi är bäst, och vi gliiiiiiiiider


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0