Ekonomi?

Hell yeah,   fixar och trixar med privat ekonomin, försöker få ihop månadens småslantar, vänder på en krona åt alla möjliga håll jag kan för att försöka att få kronan större, det funkar aldrig.
Privatekonomin i skolan hjälpar inte mig ett dugg att ha råd med mera.
pengarna rinner genom mina händer, snus, kaffe och öl tar alla min besparingar -  vad kan man skära ner på?
man måste spendera sina slantar för att umgås.
Fix och trix, nu har jag börjat skriva upp ALLT jag köper denna månad, så ska vi se hur mycket pengar jag lägger på massa olika strunt saker som jag egentligen kan klara mig utan, nästa månad den 8e så får alla se resultatet av min härliga, urusla ekonomi.  Nu ska jag läsa en bok om privat ekonomi, vi ser väl hur det går!


ÖL SNUS OCH MODO.

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindberg

Det är en väldigt smart grej att skriva ner exakt allt man köper och vad det kostar. Det började jag också med i juni och nästan ALLT gick till mat, skor och snus/cigg. Helt sjukt egentligen. Så jag trappade ner på maten iallafall och då sparade jag väldigt mycket. Tog ut nån hundring som jag bara tog med mig till stan (kortet ska man fan ej ta med sig, haha) Så det är mitt tips. Att ta ut pengar och lämna kortet hemma :p och en annan väldigt smart grej är att.. du köper säkert kaffe i caféterian? räkna ut hur mycket kaffe du köper där på en månad. Det är nog väldigt mycket. Då jag gick i tvåan tog jag med mig en kaffetermos ;D och massa andra började med det. Fatta du hur mycket man sparade på det? :D

2009-09-11 @ 13:16:01
URL: http://anelia.blogg.se/
Postat av: emil

( Professor E.J )

Jo. Det ska jag säga dej. Jag vet att det inte går att sluta bruka den så kallade nicootinlussherkilus som det kallas på latinska och det intygar även att nicootinlussherkilus även kallad tobak med kännebeteckningen( Nicotin ).Köp billigare snus där sparar du en 20-25 kr och då kan du spara hälften av av pengarna du får ist för att du skulle köpa dyrsnusa. sen Tigg mer av mamma . Av mammor så får man alltid pengar, va trevlig och gosig ;). Hustla av vänner det är ett sätt att tigga/tjäla utan att det ser tattit och fattigt ut ;). Bränn hemma .

och det viktigaste av allt är att skaffa jobb ett så kallat helg jobb 2-4 dar i veckan och då kan du kanske smussla ner 2 -3 tusen mer i mån . Think with your heart not your head och då mena jag tänk med hjärtat ist för hjärnan ,för den kan ofta tänka med jävulen som tex va skönt att ta sej en jävel dvs SPRIT eller alkoholhaltiga drycker eller annat som man kanske röker eller suger in i näsan !aja baja sånt kostar bara pengar MEN fast inte om du säljer ;)



MVH P.EJ

2009-09-11 @ 15:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0