Minne som en elefant

Det är sjukt vad saker man minns sedan man var liten, vissa saker kommer jag ihåg även
från tidiga barnben, I förrgår kände jag någon lukt som jag kände igen, det tog ett tag innan det klickade vad
det var för något, det visade sig att det var "Gulsåpa" som man använder när man torkar golv.

Jag minns lukten för när jag var liten så var torsdagar städ dagen hemma hos mina föräldrar,
pappa damsög och torkade golven, och han använde alltid gulsåpa,
Jag minns det så väl, den lukten, dom torsdagarna när man inte skulle gå om kring på dom blöta
golven i huset som var indränkt i gulsåpa...


sjukt vad vissa småsaker kan göra sig påmind så långt senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0